Strategie

Strategie · 01. juli 2021
Heeft u een goede missie, visie en strategie? En wat is dat eigenlijk?
Bedrijven die een duidelijk missie, visie en strategie hebben laten betere financiële prestaties zien, een hogere medewerkersbevlogenheid, klanttevredenheid en productiviteit én een lager personeelsverloop. Een goede visie en missie geeft de organisatie richting, het brengt focus aan en bindt medewerkers en klanten. Het zorgt voor inspiratie, enthousiasme en doelgerichtheid. Maar wat is eigelijk goed?
Strategie · 30. mei 2021
Bij het maken van een goede strategie moet uiteraard stilgestaan worden bij de relevante maatschappelijke en economische ontwikkelingen. Maar daarnaast zal bij uitwerken gekeken moeten worden naar de verschillende “digitale trends”. Deze digitalisering met alle onderliggende technieken kunnen bedreigend zijn maar kunnen ook kansen creëren. Er is geen bedrijfstak waarin digitalisering geen rol speelt. In deze blog wordt op twee zaken ingegaan: 1. Welke digitale trends zijn momenteel...
Strategie · 28. april 2021
Bij het maken van een goede strategie moet uiteraard stilgestaan worden bij de relevante maatschappelijke en economische ontwikkelingen. Maar daarnaast zal bij uitwerken gekeken moeten worden naar de verschillende “digitale trends”. Deze digitalisering met alle onderliggende technieken kunnen bedreigend zijn maar kunnen ook kansen creëren. Er is geen bedrijfstak waarin digitalisering geen rol speelt.
Strategie · 23. april 2021
Samen met de ernstige gezondheids- en humanitaire-crisis als gevolg van de coronavirus-pandemie worden leidinggevenden over de hele wereld geconfronteerd met enorme zakelijke uitdagingen. Een ineenstorting van klantvragen, aanzienlijke wijzigingen in wet- en regelgeving, onderbrekingen in toeleveringsketens, werkloosheid, en een op handen zijnde economische recessie. En bovenop al deze ontwikkelingen is daar dan ook nog de steeds verdergaande digitalisering van de samenleving (met daarin...
Strategie · 06. april 2021
Bedrijven met een duidelijke visie en missie presteren beter dan organisaties die dat niet hebben. Een goede strategie geeft de organisatie richting, het brengt focus aan en bindt medewerkers en klanten. Het zorgt voor inspiratie, enthousiasme en doelgerichtheid. Een goede strategie is het resultaat van noeste arbeid waar veel aan ten grondslag licht.